Saturday, June 14, 2014

【誰要為社會撕裂負上責任?】

在某fb友人一個討論新界東北的post,感受到代與代之間距離所造成的張力,相信其中一個是八十後年輕人,她如此回應:

「我想講,我住灣仔,政府要舊區重建我好讚成。但係佢拆哂舊樓,起咩呀?起酒店!起商業大廈!!點解要將原本可以住人既大廈變成商業樓宇?然後話無地?係咪一個政府發展只計算商業業績?然後將原本幾千蚊一呎既樓變成萬幾蚊一呎豪宅,然後拉高成區樓價?原本住灣仔既人買唔返原區單位,可以住邊?唔通就一定要住到新界北?你地有地位,有能力,就覺得我地係度嘈。但係我地大學出黎做記者,仲拎緊十年前既月薪,九千蚊呀!點養自己?係咪係香港唔做金融業,唔做生意就要食屎?請問,如果你地依家無樓無車,要一個月拎九千蚊人工,我唔講拍拖啦,淨係畀家用同儲錢進修,你地見到將來嗎?我地好聲好氣講,無人聽架,甘我地可以點?請問你地叫我地理性同時,可唔可以搵個會聽我地意見既政府高官出黎先?


她的留言,讓我想起台灣22K一代,太陽花運動也是在如此背景中壯大起來。

最讓我揪心的是她的質問:「請問,如果你地依家無樓無車,要一個月拎九千蚊人工,我唔講拍拖啦,淨係畀家用同儲錢進修,你地見到將來嗎?我地好聲好氣講,無人聽架,甘我地可以點?」

五、六、七十後沒法讓年輕一代看見未來,能不愧咎嗎?

如果香港的五、六、七十後看了這年輕人的人生無望留言,能如夢初醒,那還好些。如果五、六、七十後不止不理解年輕一代,還對他們口誅筆伐,那麼,我身為六十後,膽敢斷言,五、六、七十後要為這個社會日後的撕裂負上最大責任。


No comments: